Producten

Een groep Vokans-medewerkers tijdens een opleiding
14 May 2024

Vokans omarmt innovatie met ChatGPT workshops voor eigen medewerkers

In de wereld van werkgelegenheid en beroepsontwikkeling staat Vokans bekend om zijn progressieve benadering in de ondersteuning van de ‘3 w’s’: werkgevers, werknemers en werkzoekenden.

Ons recente initiatief, het organiseren van een serie ChatGPT workshops, gegeven door Mattias Vercauteren van Fair Advantage, staat in het teken van innovatie. Als organisatie deinzen we niet terug van de opkomst van nieuwe technologie en zien we de opportuniteiten die het biedt. Niet alleen voor onze eigen medewerkers, maar ook voor onze klanten.

Waarom ChatGPT?

De keuze voor ChatGPT als focus van deze workshops is geen toeval. Taalmodellen spelen een cruciale rol in de hedendaagse digitale communicatie en bieden ingrijpende verbeteringen die nuttig zijn voor medewerkers hun dagdagelijkse taken.

Zo helpt generatieve AI onze coaches bij de begeleiding van werkzoekenden en werknemers. Denk aan het simuleren van sollicitatie- en beoordelingsgesprekken, het creëren van nieuwe oefeningen op maat, en kennismaken met tools die werknemers en werkzoekenden zelf kunnen gebruiken om duurzaam aan het werk te gaan. Daarnaast is het voor de werkgevers die we ondersteunen een unieke leeropportuniteit om AI tools, zoals ChatGPT, in te zetten in hun eigen organisatie. Onze coaches geven graag advies en ondersteuning in de implementatie hiervan.

Als organisatie erkent Vokans het potentieel van ChatGPT om niet alleen interne processen te optimaliseren, maar ook om de interactie met werkgevers, werknemers en werkzoekenden te verrijken.

De introductie van ChatGPT binnen Vokans dient dan ook meerdere strategische doelen.

Ten eerste ondersteunt het onze missie om menselijk kapitaal te ontwikkelen door werkgevers, werknemers en werkzoekenden nog meer op maat te kunnen helpen, wat hun individuele vaardigheden versterkt en hun tewerkstellingskansen verbetert.

Ten tweede helpt het de accountmanagers, coaches en het management van Vokans om efficiënter te werken, van het verbeteren van klanteninteracties tot het automatiseren van routinetaken.


Workshops op maat

Elke workshop is specifiek aangepast aan de behoeften van de verschillende groepen binnen Vokans.

Coaches leren bijvoorbeeld hoe ze ChatGPT kunnen gebruiken om effectievere begeleidingsgesprekken te voeren en sollicitatiebegeleiding te bieden.

Accountmanagers ontdekken nieuwe manieren om via sales research hun verkoopdoelen te bereiken.

Het serviceteam wordt onderwezen in het gebruik van ChatGPT voor klantenservice en administratieve taken, terwijl de directie en stafleden de technologie inzetten voor het verbeteren van communicatie en beleidsontwikkeling.

Versterking van innovatief denken

De beslissing van Vokans om ChatGPT-workshops te organiseren ondersteunt onze vooruitstrevende denkwijze en toewijding aan innovatie, niet alleen als doel op zich maar als middel om onze kernmissie te ondersteunen: het creëren van kansen op de arbeidsmarkt.

Door het gebruik van deze nieuwe technologieën bevordert Vokans een cultuur van voortdurende ontwikkeling en aanpassing, essentieel in een tijd waarin technologische vooruitgang de werkomgeving snel transformeert. Zo zetten we ons samen in voor een leercultuur, waarin iedereen kansen krijgt om de nieuwste technologieën te ontdekken en te gebruiken.

Ons team is alvast enthousiast om hier verder mee aan de slag te gaan. Zowel om hun eigen interne werkprocessen te optimaliseren, maar ook om de samenwerkingen met onze klanten en partners te bevorderen dankzij de bestaande technologieën.

 
Benieuwd wat Vokans voor uw organisatie kan betekenen? Contacteer ons op 02 246 34 85 of info@vokans.be